שלח לחבר מאמר זה:
שמך:
אימייל שלך:
שמו של החבר:
אימייל של החבר:
X ביטול השיתוף
פורסם ע"י: דניאלה מלאך - פילאטיס מאמרים בתאריך: 21:38:14 - 04/07/2012  צפיות: 2719

שתף לחבר

שם המאמר: פילאטיס - גוף האדם


פילאטיס - גוף האדם

פילאטיס- גוף האדם

http://www.daniellamallach.com/ -מאת: - נציגה בכירה, בלעדית של "סטוט פילאטיס" בישראל ומומחית לשיקום

קיימת שאלה בסיסית כשמדברים ומניחים מה חשב אדם שהלך לעולמו וממשיכים את פועלו. האם כך היה רוצה שימשיכו,  האם זו היתה כוונתו? מי מהממשיכים באמת נותן את הקרדיט לפועלו של אדם שבחייו לא זכה לתהילה שמקבל היום. המילה פילאטיס נפוצה בכל העולם וממשיכה להתפתח ללא הפסקה. המילה הפכה משם של אדם, למושג בפעילות גופנית.

ניתן לדעת מה חשב פילאטיס וכיצד פיתח את שיטתו, או את דרכו, על פי הספרים שכתב. מדבריו אפשר להבין שכל חייו עבר מסע מרתק בחקר הגוף. כבר בזמנו הבין את הקשר בין המוח לגוף. היום ממשיכים לחקור ולגלות את נפלאות המוח והשפעותיו על ביטויים פיסיים. כשאתה עצוב, הגוף שלך נראה אחרת. כשאתה שמח, הגוף שלך מראה את השמחה. מי שאחראי על מראה הגוף השמח או העצוב, הם השרירים שמחזיקים אותו ומניעים אותו. קיים קשר ישיר בין מצב רוח לטונוס שרירים. כאשר אנו צוחקים, משתנה פעולת השרירים בגוף, כימיקלים שונים מתפרקים בצורה שונה ומשפיעים על מערכות הורמונליות ועל כל הסירקולציה במערכות הגוף הפנימיות. כיום, ניתן לראות בסריקות תהודה מגנטית איך איזורים שונים במוח נכנסים לפעולה מול מחשבות שמחות ומול מחשבות עצובות. מול פחד ומול אמונה ותקווה. עוד לפני שהיו הוכחות כאלו, פילאטיס דיבר בתחילת המאה הקודמת על השפעת הדרך בה אנו מתנהלים על מבנה הגוף והיציבה.

התובנה הגאונית העיקרית של פילאטיס ג'וזף היתה קשורה ליצירת הטבע. תוך כדי השאלות ששאל את עצמו כשחקר את נפלאות הגוף, התבונן בחיות, בתינוקות, בתנועות הרקדנים, במתאמנים באומנויות לחימה שונות וכתוצאה מכך ניסה להביא את הטבע לתוך חלל סגור קטן, המכיל את מירב האפשרויות להניע את הגוף. פילאטיס הבין שהבריאות והחיוניות של הגוף תלויה בגמישותו. התשובה לשאלה, "כיצד" נשמור על גמישותו היתה תלויה בשאלת המקור: מהו יעוד הגוף? מה היה התכנון המקורי שלו? שימוש נכון בגוף התואם את התכנון המקורי שלו, ישמור על חיוניותו לאורך זמן.

תובנה זו הובילה אותו לפיתוח מכשירים ביתיים, המשלבים בתוכם מערכות קפיצים המגיעות מכיוונים שונים ומחוברות לברים, לרצועות, לעמודים ומתוכננות ככסא, כמיטה וכקשתות. הרעיון היה ליצור סביבה המאשפרת להניע את הגוף כפי שתוכנן במקור. שימוש במכשירי פילאטיס, עם תרגילי פילאטיס שאותם פיתח, איפשרו למתאמן לחתור, לרוץ, לטפס, להתגלגל, למשוך, לדחוף, לדמות מעוף של ציפור, להפעיל כל שריר מזווית שונה ולשלב בכל תנועה קבוצות שרירים אחרות. הרעיון ההתחלתי הזה, הספיק כדי לשפר יציבה לאנשים שהתחילו להניע את גופם ולהשתמש בו. עצם התנועה, עצם הטיפוח, עצם החוויה, שידרה למוח מסרים חיוביים והוא הגיב למסרים האלו בתודה גדולה ובביטוי פיסי של הפחתת כאבים או מתחים, חיזוק המערכת השרירית, שינוי היציבה ושיפור איכות החיים הכללית.

השמות שנתן ג'וזף פילאטיס לתרגילי הפילאטיס נלקחו מפעילויות פונקציונאליות, מהטבע ומתנועות החיות בהם צפה כשחקר את התנועה. לדוגמא, תרגיל בשם: " כלב הים" , תרגיל ה"ברבור", או מתוך הפעילויות אותן הכניס לחלל הסגור של הסטודיו, כמו: "חתירה לאחור", חתירה קדימה", "גלגול כמו כדור", "רכיבה על סוס" וכד'.

הרעיון רקם עור וגידים והמתאמנים הפעילו את גופם תוך חוויה מרתקת על מכשירים מעניינים, עם מגוון תרגילים שהפעילו את הגוף והחזירו לו את יעודו. המתאמנים מצאו דרך שכיוונה אותם ומשכה אותם להמשיך ולהשקיע בגופם בהתמדה. הם חיכו לאימון הבא. העניין, השינויים, ההתפתחות והאתגר בסוג האימון הזה יצר תוצאה שהשפיעה בכל התחומים.

ידוע שהשקעה נושאת פירות. אחד הנושאים עליו דיבר פילאטיס בספרו היה הדרך בה אנו מטפלים במכונית שלנו. נדאג לתדלק אותה בזמן, נדאג להחליף שמנים ונלך לטיפול עשרת אלפים לפני הזמן ליתר ביטחון. מכאן הוא עבר לגוף האדם שזקוק  אף הוא להשקעה על מנת לתפקד ללא תקלות. הוא שאל את השאלה הגדולה: " האם אנחנו דואגים לצרכי הגוף בזמן, או האם אנחנו מחכים שהגוף יצעק לעזרה..." . בשיטת התרגול אותה פיתח עודד טיפול בזמן, השקעה שנושאת פירות.

פילאטיס לא דיבר רק על פעילות גופנית. הוא דיבר על כך שבני האדם דואגים מאוד לשמור על ניקיון גופם החיצוני. מצחצחים שיניים בוקר וערב, שוטפים ידיים לפני כל ארוחה, מתרחצים פעמיים ביום, כשהאמת היא שלניקיון הגוף האמיתי פחות שמים לב. מה מכניסים לגוף, כיצד שומרים על ניקיון העורקים, כיצד שומרים על תקינות המערכת החיסונית וכיצד עוזרים למערכות הגוף השונות לתפקד ללא הפרעה. כל המרכיבים בגוף קשורים אחד לשני. טיפול במרכיב אחד יעודד מיד צורך לטפל במרכיב השני וכך הלאה.

פילאטיס הציע להתחיל לטפל בגוף מתוך ידיעה שהטיפול בגוף יצור צורך להמשיך ולטפל במרכיבים האחרים הקשורים לתקינות המכונה המופלאה "גוף האדם".

ג'וזף פילאטיס

Jossef pilates

אתר הבית של פילאטיס - http://www.daniellamallach.com/


עוד מאמרים שיעניינו אותך:

  • השלב הבא בפילאטיס - מודעות

  • אילה נומברג: כאב באימון והקשר לפילאטיס..

  • פילאטיס מכשירים ועבודה אירובית




  • שתף לחבר

    שתף בפייסבוק

    ניווט מהיר:
    תגובות הגולשים