שלח לחבר מאמר זה:
שמך:
אימייל שלך:
שמו של החבר:
אימייל של החבר:
X ביטול השיתוף
פורסם ע"י: דניאלה מלאך - פילאטיס מאמרים בתאריך: 10:48:12 - 08/07/2012  צפיות: 3150

שתף לחבר

שם המאמר: פילאטיס כדרך חיים


פילאטיס כדרך חיים

פילאטיס כדרך חיים

מאת: - נציגה בכירה, בלעדית של "סטוט פילאטיס" בישראל ומומחית לשיקום - http://www.daniellamallach.com/ פילאטיס - pilates 

בכל משפט שאני מנחה את לקוחותי טמונה אמונה לדרך חיים. השפה בה אני משתמשת כשאני מנחה את הפעולות אותן אני מבקשת מלקוחותי, מחברת את כל התחומים בחיים ולכן השפעתה כה רבה וחד משמעית. הלקוחות שמגיעים לאימון פילאטיס, מגלים שזה פותח להם את הדרך לחיים מאוזנים. המתאמנים משתפים אותי בעובדה, שהם לא מפסיקים ליישם את המשפטים שהם שומעים בשיעורי הפילאטיס לתוך חיי היום יום.

"את נמצאת בתוכינו כל הזמן" הם מספרים.

הישיבה בקונצרטים שהיתה מלווה באי נוחות, הופכת להיות נסבלת ואף נעימה ברגע שהם נכנסים למודעות פילאטיס. הגוף מאורגן על פי העקרונות הנלמדים בשיעורים והמתח נעלם, או לפחות יורד. ההנאה מהקונצרט משתנה, כשהמוח לא עסוק בהתמודדות עם חוסר הנוחות.

עמידת פילאטיס בתור לבנק, בתור לקופות בסופר, או בשדה התעופה, משנה את איכות ההמתנה ואת חוסר הסבלנות. ההמתנה הופכת לזמן איכות.

"אני מוצאת את עצמי מחייכת עם הבטן כמו בשיעורי הפילאטיס בעת ההמתנה" מדווחת מתאמנת כשחיוך מאיר את פניה.

"מבלי לשים לב, מגיע תורי ולמרות שאני מפסיקה את אימון הפילאטיס שלי, אני מרגישה שהבטן ממשיכה לחייך בעצמה".

דיווחים אלו על פעולות שממשיכות להתבצע מעצמן, הן ראיה לכך שקיימת למידה מוטורית ושהמוח מצליח לשמור על דפוסים בצורה אוטומטית. המתאמנים בפילאטיס לא צריכים לחשוב אחרי תקופה של אימונים עקביים והמשכיים. הכל קורה. איכות החיים משתנה.

אחת הדרכים להרגיש את השפעת שיטת הפילאטיס על חיי היום יום, היא כשמפסיקים להתאמן. בהתחלה לא מרגישים שום שינוי, אך לאחר תקופה מתחילות כל מיני תופעות מינוריות המתפתחות למתחים לא רצויים. תקופות אלו מלמדות את המתאמנים מה החשיבות של שימור המצב הקיים. לכולנו יש נטייה להפסיק את המאמץ להשגת המטרה, כאשר המטרה הושגה. כולנו גם יודעים שההישג הגדול הוא בשמירת התוצאה ולא ההגעה אליה. למרות הידיעה, אין כמו החוויה של איבוד התוצאות ללימוד הצורך בחזרה אל הדרך שצריכה להיות אורח חיים. פילאטיס כדרך חיים הינו הפתרון לשמירה על התוצאות.

פילאטיס זה אורח חיים. את כל העקרונות של הפילאטיס ניתן להכניס לכל רגע בחיינו. השימוש בעקרונות הפילאטיס גם בתקשורת בין אישית, עם ילדים, עם הצוות בעבודה מוריד את רמות המתח ומשפר את איכות החיים. נשימות הפילאטיס יוצרות מצב של ניקיון מחשבתי. סף הגירוי יורד, ניתן לשמוע ולהקשיב בסבלנות. יש פחות אפיזודות של תסכול וקל יותר למצוא פתרונות למצבים שבעבר היו יוצרים דרמות ומתח המלווים בתסכול וחרדות.

תפקיד החמצן בגוף מוגבל כשהנשימה לא מתבצעת נכון. אימון נכון של שריר הסרעפת, יוצר מצב שהיא עובדת באופן אוטומטי באופן יעיל בכל נשימה הנעשית ללא חשיבה. אופי הנשימה המשתנה כתוצאה מאימוני פילאטיס, משחרר מתחים במשך היום. המוח יכול להתפנות להתעסק בנושאים שלא יכול היה להתפנות אליהם כשהתמודד עם המתחים הקודמים ואנשים מדווחים על חיי פילאטיס מרווחים. על ראייה בהירה יותר ואפשרות למציאת פתרונות והתמודדות קלה יותר מול אתגרים מכל הסוגים.

אימוני פילאטיס דו שבועיים יכולים לחולל את השינוי המפתיע הזה. בכל שיעור פילאטיס אנו שומעים משפטים כמו: "מה אתה מרגיש?" או "לכו רק עד איפה שהשריר עובד, ברגע שתאבדו אותו הלכתם רחוק מדי". שימוש במשפטים אלו בחיים, ואימוצם כדרך חיים, עוזרת להתחבר למטרות האמיתיות שלנו ולדעת את הגבולות. חציית גבולות היכולת שלנו, מפילה אותנו תמיד למקומות בהם הגוף צריך להתמודד איתם בדפוסי פיצוי לא בריאים.

הפילאטיס לא רק מחזק את המערכת השלדית שרירית. הפילאטיס מלמד אותנו דרך לשאול את השאלות הנכונות בכל משימה. אימון עקבי בפילאטיס, שמיעה חוזרת של ההנחיות המלמדות את המתאמן לדעת את הדרך ומתי היא מסתיימת בכל שלב, הופכת להיות אטומטית בכל תחומי החיים.

לרוב אין זו המטרה של האנשים המגיעים להתאמן בפילאטיס, אך לאחר תקופת אימונים ארוכה, כשהם שמים לב לזה ומצליחים לקשר את השינוי לאימוני הפילאטיס, הם יכולים להוקיר את שיטת הפילאטיס כדרך חיים ולא רק כאימון גופני.

פילאטיס מכשירים: http://www.daniellamallach.com/

פילאטיס כדרך חיים - life pilates work

אתר פילאטיס דניאלה מלאך: http://www.daniellamallach.com/

 

 


עוד מאמרים שיעניינו אותך:

  • בפילאטיס מטפחים את הנשימה שלנו

  • פילאטיס חכם – לדעת להקשיב לגוף

  • מה קורה כשכואב הגב?




  • שתף לחבר

    שתף בפייסבוק

    ניווט מהיר:
    תגובות הגולשים