שלח לחבר מאמר זה:
שמך:
אימייל שלך:
שמו של החבר:
אימייל של החבר:
X ביטול השיתוף
פורסם ע"י: דניאלה מלאך - פילאטיס מאמרים בתאריך: 13:24:28 - 09/07/2012  צפיות: 1921

שתף לחבר

מאמר זה שותף 2 פעמים.

שם המאמר: כיצד פילאטיס יכול לעזור לכאב גב?


כיצד פילאטיס יכול לעזור לכאב גב?

כיצד פילאטיס יכול לעזור לכאב גב?

מאת: - נציגה בכירה, בלעדית של "סטוט פילאטיס" בישראל ומומחית לשיקום

לכל כאב יש סיבה. ברגע שמבינים את הסיבה יש פחות פחד. הפחד נובע מחוסר הבנה. כל כאב מסמן לנו שאנחנו צריכים להתנהל אחרת. הכאב לא מותיר ברירה. נוכחותו של הכאב מטרידה ובמקום להתייחס אליו אנחנו מנסים לגרש אותו בפחד רב: מדוע הוא הגיע פתאום לחיינו? אנו לא רוצים אותו, הוא לא מתאים לנו עכשיו.

מחקרים מראים שכל תחושה של חרדה, פחד, כעס, תסכול וכד' (אם הם כתוצאה מהכאב ובין אם הם הגורם לכאב), בעיקר כשהם מתמשכים, משפיעים על טונוס השרירים, המוליכות החשמלית בגוף והתהליכים הכימיים המשפיעים על תפקודו הפיסי התקין של הגוף. הביטויים הפיסיים האלו משפיעים על השלד וגורמים לכאב.

בשיטת פילאטיס, מתרכזים בבניית התנועות והפעלת השרירים על בסיס נשימה נכונה. עצם הריכוז הרב הנדרש בעת ביצוע הפעולות בשילוב הנשימה, מסיר מהמוח את ההתעסקות בתחושות השליליות שצוינו לעיל. במשך שעה של שיעור פילאטיס, שוכח המתאמן את הסיבות לכאב, מזין את כל המערכות בפעילות תקינה וטבעית של מערכת הנשימה המספקת חמצן ומשפרת את התהליכים הכימיים והעצביים בגוף.

מדריך פילאטיס מיומן, שהוכשר בקורס מדריכי פילאטיס, לומד להנחות את המתאמן המגיע עם כאב גב, או כל כאב אחר, להתרכז במה שהוא יכול לעשות ולא במה שהוא לא יכול. רוב האנשים החווים כאב, עסוקים בהשוואה. השוואה מה יכלו לעשות לפני הכאב ומה עכשיו. באופן זה הם נותנים במה למצב החדש ומנציחים אותו. הפחד מתחיל לשלוט על כל תנועה וכשהכאב מגיע מאשימים את התרגיל, את השיטה ובורחים. בסטוט פילאטיס מנסים לעזור למתאמן הכואב להבין שהכאב דורש התייחסות אחרת ולא בריחה ופחד ממנו. התנהלות שונה, אינה התנהלות פחות טובה. התנהלות שונה מצריכה שינוי דפוסים בעקבות הכאב. עם זאת השינוי מביא תוצאות שמורידות את רמת הכאב ואף מונעות הישנותו בעתיד.

לדוגמא:

ברוב המקרים של כאבי הגב, יש קושי לגייס את שרירי העכוז הגדול. בניסיון לבצע תרגילים המערבים את השריר הזה, יחווה המתאמן את כאבו המפחיד ולא ירצה לבצע את התרגיל הזה, ירצה להפסיק להתאמן ויאשים את התרגיל כמי שהחמיר לו את הכאב. בפילאטיס, מבינים שקיים פה אתגר. האתגר הוא להפעיל את השריר הזה מבלי לחוות את הכאב. הידיעה הברורה שמציאת הדרך לגייס את השריר הזה תקל על הכאב ותשפר את התפקוד של המתאמן הכואב, מביאה את המדריך המוסמך לחיפוש המושתת על עקרונות ברורים.

העיקרון הראשון: עקרון ההצלחה.

ראשית יש להגדיר מה היא הצלחה? המתאמן הכואב רוצה להצליח לבצע את התרגיל שהוא לא מצליח. זו מטרתו הסובייקטיבית. מטרת המדריך האובייקטיבית כמקצוען, תהיה להצליח להפעיל את השריר ברמה שלא מגייסת את שרירי העזר וברמה שלא מפתחת כאב. רמה זו יכולה להיות מינורית בשלב הראשון, אך נכונה. משם ימשיך המדריך לאתגר את השריר ולנסות להחזירו למצב הקודם, בקצב הנכון ולא בקצב הרצוי. ג'וזף פילאטיס אמר תמיד שאין להתפשר על איכות מול הכמות. בקורס פילאטיס למדריכים בשיטות מתקדמות,  לומדים את המשמעות של למידה מוטורית: למידה היוצרת מצב שבתום תוכנית אימונים, היא תהפוך לאוטומטית והתנועות יתבצעו ללא מחשבה.לשם יישום מטרה זו,  יש לדאוג לביצוע רב מאוד של פעולות נכונות. ברגע שמתפשרים על האיכות והדיוק, הלמידה הזו לא מתבצעת. התוצאות יגיעו רק בעקבות עבודה נכונה ולא פזיזה.  

בקורס מדריכי פילאטיס בשיטות מתקדמות,  לומדים את עקרונות המודיפיקציות. האפשרות לשנות את התרגיל מבלי לשנות את מטרתו הינה אומנות בפני עצמה. במקרה המדגים הפעלת שריר העכוז הגדול, ידוע ששריר זה  לא יוכל לפעול ללא הפעלת המערכת המייצבת. שרירי הליבה, האחראים על יציבות האגן והמותנית נחלשים ואף יוצאים מכלל פעולה בכל אפיזודה של כאב, ובעיקר של כאב גב. בקורס מדריכי פילאטיס ובהשתלמויות ייחודיות בנושא פילאטיס שיקומי, לומדים כיצד להפעיל את המערכת הזו. ללא היכולת להפעיל אותה, לא יוכל המתאמן עם כאב הגב להפעיל את שריר העכוז ללא כאב.

לאחר שבוצע השלב הזה, עוברים לשלב הבא: הפעלת שריר העכוז. מדריך פילאטיס שהוסמך בהכשרה אינטנסיבית ידע למצוא עמדת מוצא שאינה נלחמת עם כוח הכבידה, שאינה יוצרת מתח התחלתי ואשר מבטלת השתתפות שרירים נוספים. המדריך ידע למצוא את הזווית המתאימה ביותר להפעלה פשוטה של השריר, את הטווח הנכון ואם צריך אז גם למצוא את מכשירי הפילאטיס ואביזרי הפילאטיס שיעזרו להביא את המתאמן לתנוחה ולזווית הנכונים.

באופן מתודי ומובנה זה, מתקדם המדריך עם המתאמן הכואב בהדרגה לכיוון השיקום. כמו בכל תחום, אין קיצורי דרך. יש למחוק תחילה את הדפוסים הישנים שגרמו לכאב ולבנות מחדש דפוסים שמורידים את הכאב ומונעים את הישנותו.

בסוף התהליך המרתק הזה, אנשים קמים חזרה על הרגליים עם ביטחון, עם כלים, עם מודעות ובלי פחד. בכל פעם שהכאב מגיע, יודעים המתרגלים לקחת את הכאב כרמז עבה להתנהלות שצריכה להשתנות. הם מתייחסים אל הכאב כמנחה ולא כאויב. הם יודעים להגיע עם הכאב לשיעורי הפילאטיס, על מנת לקבל שוב הנחיה לעבודה נכונה, בידיעה שבסוף השיעור ירגישו יותר טוב מבתחילתו.

back pain - כאבי גב - פילאטיס

pilates - פילאטיס

http://www.daniellamallach.com/

 


עוד מאמרים שיעניינו אותך:

  • פילאטיס שיקומי לכאבי גב

  • למה פילאטיס?

  • nrg-שינוי קריירה? קורס פילאטיס




  • שתף לחבר

    מאמר זה שותף 2 פעמים.

    שתף בפייסבוק

    ניווט מהיר:
    תגובות הגולשים