שלח לחבר מאמר זה:
שמך:
אימייל שלך:
שמו של החבר:
אימייל של החבר:
X ביטול השיתוף
פורסם ע"י: דניאלה מלאך - פילאטיס מאמרים בתאריך: 13:19:18 - 04/03/2013  צפיות: 1254

שתף לחבר

שם המאמר: פילאטיס מיוחד


פילאטיס מיוחד

פילאטיס מיוחד

 
מאת: - נציגה בכירה, בלעדית של "סטוט פילאטיס" בישראל ומומחית לשיקום - http://www.daniellamallach.com/
 
 
related video pilates:
 
 
 
עיקרון ההקשבה ובו זמנית העיקשות להוביל מטופל למקום שמראה לו למה הוא מסוגל, מבלי לתת במה למוגבלויות או לכאבים, מפתיע אותי כל פעם מחדש בהצלחתו. ההתלהבות של המטופלים לאור ההצלחה, כל כך מתגמלת. 
יש לי מתאמנת בת 89, שמגיעה פעמיים בשבוע לאימוני פילאטיס שיקומי. בכל פעם שהיא נכנסת לסטודיו, אני מתבוננת בה בהערצה כשהיא פוסעת בצעדים מדודים עם גב זקוף וחיוך מאוזן לאוזן, מלאת אנרגיות חיוביות וציפיה לשיעור הפילאטיס האהוב עליה. אחרי ניתוח החלפת מפרק ירך, ניתוחים בקרסוליים, כאבים בחגורת כתפיים והרבה נפילות, מתמידה ומגיעה בכל פעם מחדש ואני ממשיכה למצוא דרכים שיראו לה רק את מה שהיא יכולה מבלי להגיע למגבלות או לכאבים שלה. 
 
יום אחד התקשרה אלי ושאלה אם זה נכון להגיע לטיפול, אחרי נפילה שלאחריה יש לה קשיים בנשימה וכאבים בצלעות ובכתף. הזמנתי אותה להגיע ולראות מה אנחנו יכולים לעשות על מנת להמשיך ולהפעיל את הגוף למרות הכאבים, מבלי להגיע לכאבים. הפתיעה אותי החלטתה להגיע לטיפול למרות הפחד וידעתי שמשימתי תהיה שוב להראות לה את הגמול עבור האמון בגופה ובשיטה. כל כך נעים היה לחפש את התנוחות שמורידות את הכאב ולראות איך הגוף מגיב כל כך יפה כשגורם הפחד נעלם. היא הצליחה להפעיל כל שריר, להניע כל מפרק ולצאת בתחושה של חופש ושחרור.
 
בקטע הוידאו המצורף ניתן לראות כיצד היא שוכבת על כריות רכות המאפשרות מגע רך ונעים לצלעות, מקום נוח לכתף "ליפול" ולא להיות מונחת על המזרן, כפות הרגליים מונחות על קשת פילאטיס במקום שמונע מתחים, כדור בין הרגליים המאפשר למצוא את הקשר בין השכמות לבטן. עם התנגדות לגומייה מפעילים את הטרפזים התחתונים, הראש הארוך של הבייספ, שני השרירים האלו חשובים ביציבות השכמה ומפרק הכתף. 
 
 
פילאטיס טיפ - המסר הוא להראות למתאמנת שאפשר לעשות הכל, כל עוד מקשיבים לגוף ומבצעים את הפעולות שהוא יכול לעמוד בהן ברגע נתון. ברגע שמתחשבים בצרכים שלו ומקשיבים לו, הוא נענה וממשיך לפתח יכולות. בכל פעם שהגוף מקבל התייחסות חיובית הוא מגיב בהתאם וממקום זה מושך תגובות שרשרת חיוביות. אני אישית ממש מעריצה אנשים שבמצב של כאב ופחד,  מוציאים את עצמם מהבית לאימון ועבודה עם הגוף באמונה שלמה שאחרי האימון מצבם ישתפר. 

עוד מאמרים שיעניינו אותך:

  • אילה נומברג: כאב באימון והקשר לפילאטיס..

  • קורס פילאטיס

  • בפילאטיס מטפחים את הנשימה שלנו




  • שתף לחבר

    שתף בפייסבוק

    ניווט מהיר:
    תגובות הגולשים