שלח לחבר מאמר זה:
שמך:
אימייל שלך:
שמו של החבר:
אימייל של החבר:
X ביטול השיתוף
פורסם ע"י: דניאלה מלאך - פילאטיס מאמרים בתאריך: 19:26:38 - 18/07/2013  צפיות: 4189

שתף לחבר

מאמר זה שותף 2 פעמים.

שם המאמר: איך עזר לי פילאטיס אחרי התאונה


איך עזר לי פילאטיס אחרי התאונה
איך עזר לי הפילאטיס השיקומי אחרי פציעת סקי
 
מאת: - נציגה בכירה, בלעדית של "סטוט פילאטיס" בישראל ומומחית לשיקום - http://www.daniellamallach.com/
 
כמטפלת בפילאטיס שיקומי, כמעבירת קורסי הכשרה למדריכי פילאטיס בתל אביב בשיטה ייחודית המלמדת שפה חדשה, שפת גוף חדשה, החלטתי להפוך תפקידים ולהיות התלמידה שלומדת שפה חדשה. מטרתי היתה להבין את המטופלים ,את תלמידי ולשדרג את מיומנות ההדרכה שלי, על מנת להקל את הדרך לתלמידים ולמטופלים שלי. תמיד פחדתי מגבהים וממהירויות הגורמות לאיבוד שליטה ולכן סקי היה ספורט מחוץ לתחום עבורי. עצם הרעיון שלא אוכל לשלוט ואפצע, מנע ממני מלחשוב לעסוק בספורט זה במשך שנים. בשנים האחרונות, הוזמנתי ללמד באירופה והאירוח כלל טיולים בהרי האלפים והזמנה לסקי. אחרי התנסות ראשונה, מפחידה, אך יחד עם זאת מהנה, בגלישה על מזחלת, החלטתי ללמוד סקי אצל הטובים ביותר ולראות איך זה ללמוד שפה חדשה שאני לא מכירה ואף פוחדת מכל הנלווה ללימוד, כדי ללמוד את תהליך הלמידה, להיות הטובה ביותר,להרגיש בטוחה ולהימנע מפציעות. 
 
במשך שנתיים התאמנתי בתדירות של פעמיים בשבוע בסקימולטור וארבע פעמים בשנה גלשתי באלפים עם מדריכים פרטיים. החלפתי תפקידים עם עצמי, וממטפלת ומורה ל פילאטיס, תיפקדתי כתלמידה. חיפשתי את הדרכים השונות להדריך פעולה אחת ולמדתי שיטות רבות ממדריכים שונים. המטרה הושגה ואכן רכשתי מיומנויות הדרכה חדשות, מתוך הבנת חוסר הידע של התלמיד. שיפור זה, יצר אצלי צורך ללמידה נוספת, למידה שתשדרג את היכולת השיקומית שלי. כמשקמת מנוסה, הבאתי את עצמי למומנטום של צמיחה והצלחות רבות בשיקום מפציעות וממצבים קשים. הרגשתי שמצאתי דרך ולא הפסקתי לעבוד וללמוד מהמקרים הרבים שהגיעו אלי. נוצר מצב שעבדתי שעות רבות ברציפות בהנאה מרובה, אך בשלב מסויים, הרגשתי שאני צריכה למלא מצברים ונסעתי בפעם החמישית, לחופשת סקי באפריל השנה (2013) באלפים האוסטריים
 
אחרי 3 ימים מדהימים, בהם גלשתי לבד בכל המדרונות, שבעבר היו ממלאים אותי בפחד גדול, הרגשתי את ההצלחה ברכישת מיומנות חדשה באמצע החיים, וחוויתי אושר רב. ביום הרביעי, בשלווה של יום בהיר באלפים, בעודי גולשת במדרון 'קל', צוברת תאוצה לקראת העליה המצפה לי בסוף המדרון, הרגשתי שאני מאבדת שליטה מול התאוצה, וכך מתוך הקיפאון שנבע מהפחד הבסיסי מהמהירות ואובדן השליטה, נפלתי והתדרדרתי תוך כדי ריסוק איברים. משהתעוררתי ופקחתי את עיניי, כל צוות החרום של האתר כבר היה לצידי והמסוק היה בדרכו אלי לפנות אותי לבית החולים. ביקשתי שלא יטיסו אותי, וניסיתי להסביר לצוות ההצלה, שאני סובלת מפחד גבהים. תחינותיי לא עזרו. עם שברים בצלעות וריסוק עצם הבריח, רק אחרי הזרקת מורפיום לוריד הצליחו להרים אותי לאלונקה ולהפתעתי  הרבה, משפקחתי את עיני באומץ רב במסוק, הצלחתי ליהנות מהטיסה המופלאה בשמי האלפים הנהדרים בהשפעת הסם המתוק שהוזרק בחוקיות לורידיי. 
בבית החולים באינסברוק, השתמשתי בכל הידע שצברתי וטיפלתי בעצמי כמו שאני מטפלת במטופלים שלי וכך למדתי, את הצד הפצוע, בדיוק כמו שאני מלמדת את המטופלים שלי. יישמתי את כל העקרונות שאני משתמשת בפילאטיס שיקומי ובסודות השיקום שפיתחתי בעצמי. כאב הנשימה היה בלתי נסבל, השתמשתי בנשימת הפילאטיס שפיתחתי והכל קרה ללא כאב. הריאות הראו לי כיצד הן יודעות לשרת אותי ללא כאב, הסרעפת הראתה לי כיצד היא יודעת לשרת אותי ללא כאב, וכך המשכתי לאמן את עצמי כמו שאני מנחה את המתאמנים שמגיעים לסטודיו לפילאטיס מכשירים שבבעלותי בכל יום ונהניתי מההזדמנות שנקרתה בפני, להראות לעצמי שהשיטה שפיתחתי עובדת גם במצבים אקוטיים כמו במצב שהייתי מצויה בו. 
 
המיטה החשמלית היתה היחידה שנעה והניעה אותי פאסיבית, מעצם היותי מוגבלת בתנועה. בזמן זה יכולתי להשתמש רק בשרירים הפנימיים אותם אני יודעת להפעיל רק בזכות הפילאטיס ושמרתי על טונוס שרירים פנימי. היה לי זמן לחשוב ולדמיין היכן אני רוצה להיות עם גופי וכיצד אני משקמת את עצמי ומהווה דוגמא ליכולות המופלאות של הגוף להחלים ולחזור לתיפקוד. מצאתי הזדמנות נוספת ללמידה בתוך הכאב שהנחה אותי ולימד אותי כיצד השרירים פועלים בגוף. השתמשתי בכאב ללמידה של פיזור הכוחות, העברת עומסים, הפעלת שרירים לפי סדר הגיוס שלהם. יכולתי לנתח מה נכנס לפעולה ומה מונע את הפעלתה. 
בארץ עברתי ניתוח שיחזור עצם הבריח ושיחזור כל הרקמות שנקרעו וניזוקו כתוצאה מהשבר. כעת מעל עצם הבריח מותקנת לי פלטה מפלטינה, בנוסף לשמונה ברגים המאפשרים לעצם להתאחות ולתפקד מחדש (ראו תמונה מצורפת). בזכות הדרך בה שיקמתי את עצמי, חודשיים אחרי הניתוח, חזרתי לטווחים מלאים בכתף, אני ללא כאבים ומתפקדת בתפוקה מלאה. חזרתי לעבוד ללא הפסקה ואני מטפלת בשיקום פציעות ומצבים מיוחדים בהצלחה רבה. סיגלתי דרכים המפשטות את ההסבר, את הטיפול, את הדרך. המטופלים, כמו גם התלמידים שלי במרכז ההכשרה למדריכי פילאטיס בתל אביב שבבעלותי, מדווחים על השינוי והנועם שבקבלת אינפורמציה מסובכת בדרך פשוטה. 
 
בתמונות תוכלו לראות את השבר לפני הניתוח. מיקום המפרק בין עצם הבריח לעצם החזה, שקע לצלע הרביעית ובניתוח הורם לצלע הראשונה. מה שלא ניתן לראות בצילום, זה את הפגיעה והקרעים בשרירי החזה והדלתה שניזוקו ולא תיפקדו.
 
דניאלה לאחר התאונת סקי בבית החולים
 
לפני הניתוח בעצם הבריח
 
לאחר הניתוח - צילום רנטגן

עוד מאמרים שיעניינו אותך:

  • פילאטיס - גוף האדם

  • כיצד פילאטיס יכול לעזור לכאב גב?

  • איך נשאבתי לעולם הפילאטיס




  • שתף לחבר

    מאמר זה שותף 2 פעמים.

    שתף בפייסבוק

    ניווט מהיר:
    תגובות הגולשים

    מאמר נפלא

    אני הגעתי לפילאטיס לאחר שסבלתי רבות מבעיות ברכיים, ניסיתי אינספור טיפולים שונים ובזכות הפילאטיס חזרתי היום לכושר מלא..

    פורסם ע"י: orm בתאריך: 13:57:35 - 01/05/2014