שלח לחבר מאמר זה:
שמך:
אימייל שלך:
שמו של החבר:
אימייל של החבר:
X ביטול השיתוף
פורסם ע"י: דניאלה מלאך - פילאטיס מאמרים בתאריך: 19:43:36 - 06/07/2012  צפיות: 4297

שתף לחבר

שם המאמר: פילאטיס לגברים עם כאבי גב


פילאטיס לגברים עם כאבי גב

פילאטיס לגברים עם כאבי גב

מאת: - נציגה בכירה, בלעדית של "סטוט פילאטיס" בישראל ומומחית לשיקום

http://www.daniellamallach.com/ פילאטיס תל אביב למדור רפואת ספורט לחצו כאן!

לאימון פילאטיס יש קונוטציה נשית משהו. הדעה הרווחת היא, שזהו סוג אימון נשי ולכן רבים מן הגברים נמנעים אפילו מלחשוב על הרעיון להתאמן בפילאטיס.

הסיבה העיקרית נעוצה באופן בו לימדו אותנו שגבר צריך להיראות חזק, עם שרירים מנופחים ושלשם כך הוא צריך לבצע אימונים מסויימים, כוחניים בעיקר.

במאמר זה אני מעוניינת לבשר לכם, שכל המצב הזה עומד להשתנות. הסיבה שזה הולך להשתנות טמונה כרגיל בכאב. כמו שאנו יודעים, רק הכאב מוביל לשינוי. אותם גברים, שמעולם לא היו רואים את עצמם מגיעים לשיעור פילאטיס, מוצאים את עצמם מגיעים לרופאים, לתזונאים, או לצורך בחיפוש אחר האימון האולטימטיבי שיאפשר להם לחזק את הגוף מבלי לכאוב. זה קורה בשלב שמתחיל לכאוב להם הגב.

כמו שאומרים כל האורתופדים שאני מכירה: 80% מהאוכלוסיה סובלת מכאבי גב ו-20% עדיין לא יודעים שהם בדרך שלם.

ברגע שגברים חווים את כאב הגב הראשון שלהם, עדיין לא נוצר הצורך לחפש את האימון האולטימטיבי התומך בעמוד השדרה. בשלב הראשון הם פונים לרופאים, מקבלים תרופות, הכאב נרגע והם לומדים לחיות איתו ולהמשיך במה שהיו רגילים לעשות עד עכשיו. אני מדברת על השלב בו הם מבינים כבר שמשהו פה לא תקין. במקום הזהקיימות שתי אופציות: למאמינים שניתן לשנות ולאלו שלא מאמינים. הפילאטיס יכול לעזור רק לאלו שמאמינים ורוצים לשנות את המצב אליו נקלעו. אלו שמוכנים לעשות הכל, כדי למנוע התערבות כירורגית, או חיים עם הגבלות וכאבים. ברגע שהגיעו להחלטה הזו, אין להם כבר בעיה להיכנס לסטודיו לפילאטיס והמחסום הראשון הוסר.

בסטודיו לפילאטיס מקצועי, הם ירגישו מיד שהגיעו למקום הנכון. אני ממליצה להמשיך לחפש אם החוויה לא תואמת את מה שתיארתי במשפט הקודם. אני מייעצת לא לשפוט את "השיטה" על פי התנסות אחת. במערכת מקצועית, יעבור המטופל, או המתאמן תחקור לגבי ההסטוריה והמקור של כאבי הגב שלו. המקום יארגן לו תוכנית שתתפתח בהתאם להתקדמות ולתגובות אחרי כל שיעור. המתאמן יתבקש לדווח על כל החמרה או שיפור ובהתאם תתואם לו תוכנית.

בסטודיו לפילאטיס מכשירים קיימות יותר אופציות לחיזוק המערכת השרירית שלדית מבלי להחמיר את הכאב ותוך כדי כך לתמוך ולחזק את הגוף. בפילאטיס מזרן, זה גם אפשרי, אך במדריך צריך להיות בעל ניסיון ורקע מקצועי עשיר, על מנת להתאים אביזרי פילאטיס שונים לתוך התרגילים. אין מדובר על בחירת תרגיל זה או אחר. מדובר על דרך מאוד מסודרת, המושתתת על עקרונות שיקומיים ברורים. בוחרים את העיקרון הראשון ומתאימים לו תרגיל. את התרגיל מתאימים למתאמן. לפי אופן הביצוע של המתאמן, מאבחנים את החולשות ומשנים את התרגיל באופן כזה שהמתאמן לא חש בחולשותיו אלא מרגיש הצלחה וסיפוק. אנו קוראים לזה "מודיפיקציות" או התאמות המאפשרות למתאמן לחזק את שרירי המטרה בהתאם ליכולותיו הוא. עם הזמן, כשהגוף מתחזק, מבצעים את אותו התרגיל באופנים שונים, המגרים את השרירים בצורה הדרגתית ועוזרים לפתח אותם. למתאמן עצמו שי תחושה שמשנים לו את התרגילים כל הזמן ואין הוא שם לב שאלו אותם תרגילים המותאמים למצבו. כך עוברים עיקרון אחר עיקרון. למתאמן יש תחושה שעוברים מתרגיל לתרגיל, אך מהצד של התכנון, אנו עוברים מעיקרון לעיקרון ומתאימים את התרגיל לעיקרון.

ההתייחסות לגברים עם בעיות גב משלבת את המטרה הסובייקטיבית והאובייקטיבית של  האימון. מטרת המתאמן לרוב מחולקת לשניים: הראשונה- להתגבר על הפחד מפני תנועה ולמצוא את הדרך להמשיך לחזק את הגוף מבלי להחמיר את המצב ואת הכאב. השנייה- לשפר את איכול החיים ולהעלים את הכאב. מטרת המאמן- לזהות את מקור הכאב ולטפל בו בידיעה, שרק טיפול מהמקור יכול לבנות את הגוף מחדש. כמו שלא ניתן לבנות בניין מהקומה החמישית, גם כאן אנו רוצים להתחיל מהיסודות. רק לאחר שווידאנו בסיס מוצק, אנחנו יכולים להמשיך ולבנות מעליו את שאר הקומות ולהתקדם לתרגילים המפתחים יכולות. המאמן רוצה להתקדם רק עד איפה שהוא לא מבטל את השלבים הקודמים. ההתקדמות תתבצע מבלי להקריב את יציבות המפרקים הרלוונטיים. נדרשת מקצועיות, ניסיון וידע רב על מנת לזהות את הגורמים האלו שיכולים להיות מאוד משמעותיים בעבודה עם אנשים עם בעיות גב.

כשלוקחים את שתי המטרות האלו ומשלבים אותן לכל עיקרון שיקומי לפי הסדר, יוצרים תוכנית שתשיג את המטרות האלו והתוצאות מדברות בעד עצמן. אותם גברים שעשו את כל הדרך הזו וחוו את התוצאות על גופם, ממשיכים להגיע בדבקות לאימוני הפילאטיס ולא מוותרים על אף אימון. אותם גברים מדברים ומספרים על החוויה שלהם ועם הזמן יוצרים מודעות בקרב האוכלוסיה הגברית. המודעות שהתפתחה, מונעת את הפחד מלהיות גבר העוסק בפעילות נשית לכאורה. הדגש על הנשימה הופך להיות הנושא העיקרי בחייהם. הריכוז והמודעות הופכים להיות חלק בלתי נפרד מחיי היום יום. ההקשבה לכאב כאל סימן וההתייחסות המכובדת אל הגוף, מובילה מיד לטיפול מתאים המשנה את תמונת הכאב מיידית. כל התכונות האלו שהתפתחו כתוצאה משיעורי הפילאטיס עוזרים ותומכים בפעילויות ספורטיביות אחרות . הפילאטיס מאפשר לכל אלו ששיקמו את עצמם לחזור לרכיבה על אופניים, לריצה ולאימונים אחרים מבלי לפחד לחזור לכאב.

פילאטיס לגברים - 1פילאטיס לגברים - 2

אתר הבית של פילאטיס מכשירים בתל אביב- http://www.daniellamallach.com/

 

לאתר בריאות מוביל לחצו: https://www.medonline.co.il

 

 


עוד מאמרים שיעניינו אותך:

  • איך נשאבתי לעולם הפילאטיס

  • השלב הבא בפילאטיס - מודעות

  • יתרונות התרגול בשיטת פילאטיס




  • שתף לחבר

    שתף בפייסבוק

    ניווט מהיר:
    תגובות הגולשים