שלח לחבר מאמר זה:
שמך:
אימייל שלך:
שמו של החבר:
אימייל של החבר:
X ביטול השיתוף
פורסם ע"י: דניאלה מלאך - פילאטיס מאמרים בתאריך: 23:49:53 - 05/07/2012  צפיות: 2659

שתף לחבר

שם המאמר: פילאטיס מכשירים ועבודה אירובית


פילאטיס מכשירים ועבודה אירובית

פילאטיס מכשירים ועבודה אירובית

מאת: - נציגה בכירה, בלעדית של "סטוט פילאטיס" בישראל ומומחית לשיקום
 
חשיבות הפעילות הגופנית אינה מוטלת בספק. יתרונות הפעילות הגופנית ידועים וכל מי שמפסיק לפעול לתקופה מסויימת, מיד מרגיש את ההשפעה על הגוף. אנו מחלקים את סוגי הפעילות המומלצת לשני סוגים עיקריים. האירובי- מפתח את סבולת לב ריאה וחיזוק השרירים. 
את סבולת לב ריאה מפתחים באימון אירובי מתמשך כמו, הליכה, שחיה, ריצה, טיפוס, רכיבה על אופניים וכד. מומלץ להעלות את הדופק עד ל-75-85 אחוזים מהדופק המקסימאלי ולשמור על הטווח הזה לפחות 20 דקות. כיום יש מחקרים המדברים על חשיבות אימון ההפוגות המתאים לאופי העבודה שתוכננה לגוף במקור. בפילאטיס מכשירים ניתן לפתח גם את סבולת לב הריאה באמצעות תוספות. ניתן להוסיף את לוח הקפיצות למיטת הריפורמר ולכוון את מתח הקפיצים בעומסים משתנים ולהתחיל לנתר בוריאציות שונות. מתח נמוך של קפיצים יעודד עבודה ממושכת ויפתח סבולת לב ריאה. העומס על הרגליים נמוך ותוך שימת דגש על יציבות עמוד השדרה בזמן הניתורים, כל שרירי הבטן יעבדו חזק על מנת לשמור על היציבות הזו. בדרך זו ניתן לתכנן אימון הפוגות המשלב אימון בסטודיו לפילאטיס מכשירים. בין סדרה אחת לשניה, משלבים תרגילי פילאטיס מגוונים המציגים גמישות מפרקי הקרסול, הברך והירך וכך להכין אותם לסדרה הבאה. הוספה של קפיצים, תעצים את העבודה על שרירי הירך, הבלימה תהיה קשה יותר והמתאמן יתקשה להחזיק מעמד לאורך זמן. עם זאת יחוזקו שרירי הירכיים תוך עבודה אירובית והגברת קצב הלב. ניתן לשלב עבודה המדמה ריצה: ניתורים מרגל לרגל, ניתורים רק על רגל אחת, ניתורים על שתי רגליים ביחד ושינויים בזוויות כפות הרגליים והירכיים. כך הופך סטודיו לפילאלטיס מכשירים למקום המשלים ומציע גם את סוג הפעילות האירובית ומאפשר את העבודה הזו גם למי שלא יכול לרוץ ולקפוץ. היום יש גם אפשרות לחבר למיטת הריפורמר לוח בפורמט של טרמפולינה. המרקם העדין בעת הנליתה בולם זעזועים ומונע שחיקה במפרקים חלשים. המרקם הזה יוצר מצב של חוסר יציבות המאלץ עבודה של השרירים המייצבים בקרסול. השרירים האלו נועדו להגיב למשטחים לא יציבים. בטבע אנו אמורים להגיב למשטחי חול המשתנים מתחת לכפות הרגליים, לעמוד על גלשן בים ולהגיב לתנמועת הגלים וכד'. אנשים מבוגרים שלא יכולים לרוץ  וללכת כדרך אימון, יכולים ליהנות מהשפעת אימון המדמה ריצה והליכה בשכיבה על הגב. הם מרוויחים אימון בניית עצם, פיתוח כושר גופני ושיפור סבולת לב ריאה בתוך סטודיו לפילאטיס מכשירים.
להלן דוגמאות לאפשרויות נוספות לאימון אירובי תוך כדי שימוש מכשירי פלאטיס: 
מול הקדילאק ניתן להעמיד סטפרים מיוחדים ולהוסיף תמיכה של קפיצים. תוך כדי הדיווש בסטפרים ותוך כדי ארגון היציבה למנח המתאים, ממשיכים גם לעבוד עם פלג גוף עליון ולחזק את שרירי הליבה באופן שלא ניתן לבצע באימונים אחרים. ניתן לשנות את מתח הקפיצים מכיוונים שונים ולאתגר בכל פעם תד אחר בגוף המונע נפילה כנגד הכוח המופעל עליו. זוהי דרך נוספת לקבל מענה אירובי בסטודיו לפילאטיס מכשירים.
ניתן גם לשלב את עבודת הכסא של הפילאטיס בשילוב עם הקדילאק, לעבודה המדמה טיפוס הרים. אחיזת הקדילאק בבר העליום ומשיכתו תוך טיפוס על הכסא עם תמיכת קפיצים מלמטה, מאפשרת אימון המפתח יכולות פונקציונאליות בטיפוס. ניתן לבצע אימון הפוגות ובין לבין לשלב תרגילי מתיחה או חיזוק לחלקי הגוף האחרים. עמוד השדרה נח, מקבל עיסוי ותנועתיות ומוכן לסט הבא של הטיפוס. 
הדיעה הרווחת שסטודיו לפילאטיס מכשירים משמש רק למטרה אחת ואינו מעניק את האפשרויות האחרות, נובעת מחוסר ידע ומעוף. קיימות דוגמאות רבות נוספות בהם ניתן להציע עבודה אירובית ואימון הפוגות על מכשירי הפילאטיס בתוך סביבה של סטודיו לפילאטיס מכשירים.  
חשוב לציין שאת העבודה האירובית מציעים בהתאם ליכולות המתאמנים. מומלץ להתחיל בהדרגה ולפתח יכולות עם בקרה. הבוסו – חצי כדור, מאפשר בשילוב עם מערכת קפיצים עבודה אירובית על משטח לא יציב ומאמן ספורטאים המתעסקים בריצה, ניתור וסיבובי רגליים. באופן זה מאמנים את הברך להגיב לשינויים פתאומיים ומונעים הישנות פציעות באימונים הספציפיים. 
 
 
 
Pilates equipment and aerobic work - פילאטיס ואירובי

עוד מאמרים שיעניינו אותך:

  • קורס פילאטיס

  • פילאטיס בבית - נענע 10

  • פילאטיס כדרך חיים




  • שתף לחבר

    שתף בפייסבוק

    ניווט מהיר:
    תגובות הגולשים