שלח לחבר מאמר זה:
שמך:
אימייל שלך:
שמו של החבר:
אימייל של החבר:
X ביטול השיתוף
פורסם ע"י: דניאלה מלאך - פילאטיס מאמרים בתאריך: 18:30:01 - 06/07/2012  צפיות: 2535

שתף לחבר

שם המאמר: התפתחות המושג פילאטיס מכשירים


התפתחות המושג פילאטיס מכשירים

התפתחות המושג "פילאטיס מכשירים"

מאת: - נציגה בכירה, בלעדית של "סטוט פילאטיס" בישראל ומומחית לשיקום | http://www.daniellamallach.com/

לפני שפילאטיס ידע שהוא המציא שיטה, הוא פשוט חיפש דרכים להיות בריא. כילד חולה מואד, הוא למד שיטות שונות של פעילויות גופניות. אומנויות לחימה, איגרוף, התעמלות ועוד. תוך כדי העיסוק בספורט, פיתח גופו את המערכת החיסונית שהצליחה להתמודד ביתר קלות עם המחלות והוא הבריא. ההחלמה שלו כתוצאה מההתמקדות בפעילות הספורטיבית, קידמה אותו להמשיך ולחקור את הגוף ואת נפלאותיו.

במלחמת העולם הראשונה שהה באנגליה וכאזרח גרמני נשבה והושם במחנה מעצר של עצירים גרמנים. המחנה היה צפוף מאוד ולכל אחד היתה מיטת בד צמודה למיטה אחרת. לא ניתן היה כל כך לנוע בין המיטות וג'וזף פילאטיס התחיל לפתח תרגילים על מיטת הבד הזו. הסובבים אותו הצטרפו לתרגול שלו והוא התחיל לצבור ניסיון בהנחיה ובפיתוח דרכים לאימון על המזרן. משתקפה את המחנה מגיפת שפעת וכל העצורים נפטרו פרט לאלו שהתאמנו איתו, הבינו האנגלים שהאיש הזה טומן בחובו כישרון וניצלו אותו לטובת טיפול בחיילים האנגלים הפצועים שהיו מאושפזים בבית החולים הסמוך. כיום אנו יודעים שהאימון הגופני כשלעצמו , פיתח יכולות התנגדות של  המערכת החיסונית כנגד השפעת, לעומת אלו ששכבו כל היום במיטה ולא השתמשו בגוף.

בבית החולים עמד מול ג'וזף פילאטיס אתגר חדש. החיילים הפצועים שכבו אף הם על המיטות אך לא יכלו לנוע כמו שהוא תרגל עם חבריו על מיטות הבד. הם היו פצועים, חבושים, מגובסים ומוגבלים. כל אחד באיבר אחר. המשימה היתה למצוא דרכים להניע את הגוף מבלי להזיק ולהחמיר את הכאבים ותוך כדי הפעלה וחיזוק השרירים. כך הוא פיתח את מכשיר הפילאטיס הראשון שנקרא  היום הקדילאק. הוא חיבר תחבושות לעמודים של המיטה, קשר את הגפיים בזוויות מתאימות, הוסיף גומיות וקפיצים שעזרו לפצועים להניע את המפרקים ולחזק את השרירים תוך כדי שכיבה. לימים פיתח את הרעיון והוסיף תרגילים גם לאנשים בריאים ויותר מזה, גם לספורטאים שרצו לשפר את הביצועים הספורטיביים שלהם. כך התחיל המושג פילאטיס מכשירים.

משחזר לגרמניה התחבר ללבן, ממציא כתב התנועה והמשיך לחקור את הדרך בה ניתן להפעיל את הגוף. בימיו של היטלר כבר שמעו עליו ורצו שיאמן את החיים הנאציים. ג'וזף פילאטיס סירב וברח לארה"ב עם אישתו קלרה וביסס את עצמו בניו יורק. מיקומו היה מתחת ללהקת הבלט של ניו יורק והוא שוב אותגר בשיקום רקדנים פצועים. כתוצאה מכך פיתח את מכשירי הפילאטיס הראשונים שעזרו לרקדנים לבצע פעולות ולנוע בגמישות למרות פציעות קרסוליים או ברכיים. באופן זה יכלו לשכב על מיטת הריפורמר שנעה בתוך מסילות עם קפיצים ולאמן את השרירים האחראיים על תנועת הקרסול מבלי באמת לעמוד על הרגל. במקביל ניתן היה לאמן את שאר חלקי הגוף מבלי להפעיל את האיבר הפגוע.

המיקום הגיאוגרפי שלו יצר חיבור ראשוני אל אוכלוסיית הרקדנים. המקצוע התובעני וההופעות שלהם על הבמה, גרמו להרבה פציעות. זמן השיקום אחר הפציעות מנע מהם להופיע והוריד אותם מרמת הביצוע הגבוהה אליה נדרשו על מנת להופיע. מכשירי הפילאטיס שהמציא ג'וזף, עזרו לרקדנים לחזור מהר יותר לכושר.

כך פיתח פילאטיס את הכסא, את הקשת, את הסולם עם הקשת, את הריפורמר ואת הקדילאק. הוא ביסס סטודיו לפילאטיס מכשירים יוקרתי בניו יורק. מעטים הכירו את השיטה בזמנו. רוב המתאמנים היו רקדנים והמכרים שלהם. עם השנים הצטרפו יותר ויותר אנשים עם בעיות יציבה ומרישומיו ומספריו ניתן לראות את הדרך בה השתמש בניסיונו ובעבודתו הסזיפית לפיתוח שיטה המתבססת על תרגילי מזרן, על פילאטיס מכשירים ועל חשיבה מתפתחת לאור הבעיות שאיתם היו מגיעים אליו אנשים שונים.

השיטה המקורית שלו תמיד שילבה את תרגילי המזרן עם מכשירי הפילאטיס. כיום אנו עדים להפרדה בין פילאטיס מזרן לפילאטיס מכשירים. ההפרדה נוצרה אך ורק כתוצאה מאילוצים. מקומות שלא היו להם מכשירים, לקחו את הרעיון של פילאטיס לתרגול על מזרן. בסטדויו לפילאטיס מכשירים, התמקדו רק בתירגול על המכשירים. מקומות רבים מציעים את השיטה בכללותה ומשלבים עבודת מזרן עם פילאטיס מכשירים. זו העבודה המלאה הנותנת מענה למגוון הפעולות והאפשרויות שהגוף אמור להתמודד ולהיות מסוגל לבצע.

אתר הבית של פילאטיס: http://www.daniellamallach.com/

פילאטיס מכשירים - pilates equipment

 

 


עוד מאמרים שיעניינו אותך:

  • בפילאטיס מטפחים את הנשימה שלנו

  • אילה נומברג: כאב באימון והקשר לפילאטיס..

  • איך נשאבתי לעולם הפילאטיס




  • שתף לחבר

    שתף בפייסבוק

    ניווט מהיר:
    תגובות הגולשים