שלח לחבר מאמר זה:
שמך:
אימייל שלך:
שמו של החבר:
אימייל של החבר:
X ביטול השיתוף
פורסם ע"י: דניאלה מלאך - פילאטיס מאמרים בתאריך: 23:45:23 - 06/07/2012  צפיות: 2548

שתף לחבר

שם המאמר: יתרונות התרגול בשיטת פילאטיס


יתרונות התרגול בשיטת פילאטיס

יתרונות התרגול בשיטת פילאטיס

מאת: - נציגה בכירה, בלעדית של "סטוט פילאטיס" בישראל ומומחית לשיקום

שיטת פילאטיס ביסודה הינה שיטה המנסה לתת מענה לתחזוקת הגוף ולשימורו הבריא לאורך שנים. כמו שג'וזף פילאטיס אמר: "אתה צעיר כמו עמוד השדרה שלך". ככל שנשמור על עמוד שדרה בריא, כך נוכל להתמודד טוב יותר עם השנים שחולפות כשכוח הכבידה נותן את אותותיו. תחזוקה נכונה של עמוד השדרה בשיטת פילאטיס, עוזרת להתמודד עם כוחות הכבידה ולשמור על בריאות מרכז הגוף. כל הבעיות מתחילות כשהחוליות מתחילות לצנוח וללחוץ על מבנים ועצבים המזינים ומפעילים את גופינו. שמירה על עמוד שדרה בריא, היא התרופה הטובה ביותר לאנטי אייג'ינג.

תרגול בשיטת פילאטיס לא רק מטפח את עמוד השדרה באמצעות חיזוק השרירים האחראים על יציבותו ותנועותיו, אלא גם פונה אל המערכת העצבית מוטורית הנשלטת באמצעות המוח. מחקרים מראים שתאי המוח הינם התאים הראשונים המתבלים עם השנים ושימוש בהם הוא הדרך היחידה למנוע התדרדרות קיומם. אותם מחקרים אומרים ששילוב חשיבה ואתגר תוך כדי שליטה בכל איבר ואיבר בגוף, היא הדרך הטובה ביותר למנוע התדלדלות תאי המוח. בשיטת פילאטיס אנו מאלצים את המתאמנים לקשר בין הנחיות משתנות, שונות וזרות להפעלת שרירים והנעת עצמות בקואורדינציה מוחית מאתגרת. לא סתם מושך סוג אימון זה אוכלוסיה ברובד מסויים. האתגר המוחי ששיטת פילאטיס מגרה, מונע הזדקנות ומשאיר את המוח חיוני ופעיל לאורך שנים. הגוף נענה לכל דרישה פתאומית וחסין להפתעות. הקשר בין המוח לגוף נשמר וכל עוד הוא נשמר, הגוף שומר על חיוניותו.

תרגול פילאטיס לא מסתכם באוסף של תרגילי פילאטיס ושימוש במכשירי פילאטיס. התרגול הוא תוצאה של תכנון הלוקח בחשבון עבודה מאוזנת סביב כל המפרקים ומשלב יציבות ותנועה במישורים שונים של תנועה וכוחות המופעלים מכיוונים שונים. תוכנית כוללת זו מתאפשרת בזכות המכשירים השונים והאפשרויות שהמכשירים מציעים. באופן זה מקבל הגוף מענה לכל תנועה אפשרית וכל שריר מקבל גירוי  השומר על חיוניותו ותפקידו. לכל שריר בגוף יש תפקיד וחוסר שימוש מיד יוצר שרשרת תגובות המשפיעות על התדרדרות התפקוד עם  השנים. שיטת פילאטיס מציעה לפנות אל כל השרירים המוזנחים ואל כל השרירים שאנו לא כל כך משתמשים במשך היום. אופי החיים שלנו השתנה ומשתנה לכיוון הדור האלקטרוני ואנו חייבים לזרום עם השינוי הזה ולתת לגוף הזדמנות לשמור על חיוניותו גם כשסביבת העבודה משתנה. כשסביבת העבודה משתנה והגוף לא צריך לפעול כמו לפני 100 שנה, נוצרים דפוסים עצלנים של תנועה המדרדרת את מצב עמוד השדרה והמערכת השלדית שרירית באופן כללי. מדריכי פילאטיס הוכשרו לזהות את התנועות החסרות, את השרירים החלשים ולהפעיל את המתאמנים בהתאם. כך דואגים לשימון כל המפרקים, הנעת כל האיברים והגמישות שמתפתחת מאפשרת איכות חיים משופרת.

התוכנית המאוזנת שיוצרים באימוני פילאטיס יוצרת גם תוצאה חיצונית של מראה חטוב וגוף מוצק. להבדיל מאימונים אחרים המתמקדים בשרירים מסויימים וגורמים לניפוח יתר, בשיטת פילאטיס השרירים מאוזנים עקב העבודה והתכנון המיוחדים ולכן הם לא נפוחים אלא חזקים ומשורטטים. אין זו מטרתה של השיטה, אך זהו פועל יוצר מאוד מספק. מכשירי הפילאטיס המושתתים על התנגדויות קפיצים המשנות מתח תוך כדי עבודה, מגרות את השרירים בדרכים מגוונות ומאלצות את השריר להתמודד עם התנגדויות משתנות. תרגילי פילאטיס מזרן מתמודדים מול כוח הכבידה מכיוונים שונים ומפתחים את השרירים בצורה שונה. ידוע ששריר צריך לקבל גירויים שונים על מנת להתפתח לעומת גירוי אחיד לאורך זמן המפתח רק מימד אחד. תפקיד השרירים המקורי אינו להיראות יפה, אלא לשרת את השלד ולהניע אותו לכל מטרה. לייצב אותו כנגד כל התנגדות. בתרבויות עתיקות, אנשים נראו טוב כי השתמשו בגופם. בפילאטיס קיימת אפשרות להתשמש בגוף ולכן התוצאה היא גם חיטוב ומראה מוצק.

ההתבססות על הנשימה מחמצנת את כל התאים בגוף ומזינה את כל הרקמות. הנשימה הינה מקור האנרגיה, הדלק של השרירים. ללא הדלק הזה פעולתם אינה יעילה, נוצרים מתחים ופציעות עם הזמן. הנשימה מסירה את המתחים המיותרים האלו ומאפשרת תחושה של שחרור כללית. הריכוז משתפר וכל הפעולות המסובכות הופכות לקלות ופתרונן נמצא ביתר קלות. הנשימה משחררת כאבי גב וצוואר ואף כאבי ראש ועייפות.

הדגש על השרירים הפנימיים מאפשר לשרירים החיצוניים לעשות את עבודתם בחופשיות ולמעשה מחזק אותם. ללא עבודת השרירים הפנימיים, השרירים הגדולים נאלצים לבצע גם את הפעולות של השרירים הקטנים. כאשר מערכת מסויימת בגוף נחלשת, מיד מתגייסת מערכת משנה לטובת המשימה. בפילאטיס אנו משחררים את הצורך בעזרה,ברגע שאנו דואגים לתפעול כל המערכות. כשהשרירים הגדולים משתחררים מהצורך להתגייס לעזרת השרירים הקטנים, יש להם יותר כוח לבצע את התפקידים המקוריים שלהם, המתבצעים מאותו רגע בחן ובקלילות. הפעולות הקשות נראות חסרות מאמץ. מכאן מקשרים את הפילאטיס לריקוד ולרקדנים. כשמתאמנים בפילאטיס בטכניקה נכונה, הביצוע נראה ללא מאמץ ונראה שהמתאמן לא מתאמץ, כמו רקדנים רוקדים על הבמה בוירטואוזיות בחן ובתנועות קלות המותירות רושם שהם לא מתאמצים. האמת היא שדרוש אימון רב על מנת להגיע לרמות ביצוע כאלו. הכוח שמתמפתח מאפשר לבצע משימות עילאיות בפשטות ובקלילות. זהו מקור הכוח, העוצמה של הליבה.

הלמידה המטורית המתבצעת תוך כדי תרגול הפילאטיס, נכנסת לאורח החיים באופן כזה, שמבלי לחשוב משתנה ההליכה, העמידה, היציבה וההתנהלות היומית. אין צרוך לחשוב כיצד לבצע את כל הפעולות האלו, הן משתנות מעצמן. הגוף נעשה חסין לפציעות כתוצאה מאימון מתמשך המתשנה כל הזמן. אימוני הפילאטיס מכוונים לצאת מהקופסה ומההרגלים על מנת ליצור חסינות לפציעות. רוב הפציעות מתבצעות בפתאומיות, במצב של איבוד שליטה. אדם מאומן מגיב אחרת לגמרי במצבים כאלו לעומת מי שגופו לא מאומן. המוח מתורגל להגיב במהירות למצבים משתנים ואפילו טונוס השרירים וגמישותם יגיבו שונה בנפילה או בהתנגשות, כשהרקמה עצמה מהווה בולם זעזועים.

הדימוי העצמי והסיפוק מהתהליכים הקורים בגוף, הם מקור לאושר. מתאמנים בפילאטיס הם אנשים חיוביים, המעריכים את חייהם ומכבדים את גופם. אור זוהר מהם ונוכחותם מעוררת השראה.

practice pilates - פילאטיס אימון

אתר פילאטיס דניאלה מלא תל אביב: http://www.daniellamallach.com/

 

 


עוד מאמרים שיעניינו אותך:

  • כיצד פילאטיס יכול לעזור לכאב גב?

  • ערוץ 3-7: פילאטיס מסייע לבעיות לב

  • התפתחות המושג פילאטיס מכשירים




  • שתף לחבר

    שתף בפייסבוק

    ניווט מהיר:
    תגובות הגולשים

    אותי שכנעת !!

    נשמע כפתרון מעולה ובריא לשונאי חדרי כושר

    פורסם ע"י: ofir בתאריך: 13:39:16 - 01/05/2014