שלח לחבר מאמר זה:
שמך:
אימייל שלך:
שמו של החבר:
אימייל של החבר:
X ביטול השיתוף
פורסם ע"י: דניאלה מלאך - פילאטיס מאמרים בתאריך: 13:22:08 - 08/07/2012  צפיות: 2490

שתף לחבר

שם המאמר: פילאטיס לנוער הסובל מבעיות גב


פילאטיס לנוער הסובל מבעיות גב

פילאטיס לנוער הסובל מבעיות גב

מאת: - נציגה בכירה, בלעדית של "סטוט פילאטיס" בישראל ומומחית לשיקום - http://www.daniellamallach.com/

גיל ההתגברות טומן בתוכו שינויים רבים. השינויים משפיעים על הדימוי העצמי של הנוער, על האשיות שמתפתחת עם השינוי, דפוסי החשיבה, ההתנהלות היומית ומצב הרוח. זהו גיל שהזהות החברתית חשובה מאוד והצורך להיות מקובלים משפיע במובן שיכול לפתח מתח וחרדות. ילדים בריאים בנפשם ובגופם, יחוו את השינויים ויסתגלו אליהם בהדרגתיות. לרוב יהיו אלו הילדים שעוסקים בפעילות גופנית מסודרת, פעילות חברתית מסודרת וחייהם מאוזנים בפעילויות משפחתיות, חברתיות, הצלחה סבירה בלימודים, סיפוק מהישגים וממראה פיסי. כמו כל אחד מאיתנו, כשהאיזון הזה מופר, קיימות השפעות פיסיות. ההשפעות הפיסיות מודגשות יותר בגיל זה, שהוא גיל המעבר לשלב בו הגוף והאישיות מתעצבים. בתקופה זו חשוב מאוד לזהות את נקודות התורפה הדורשות תשומת לב מיוחדת.

הגדילה המהירה, מאלצת את המוח להסתגל לשינויים במרכז הכובד. שינויים באורך השרירים, שינויים הורמונליים, שינויים הקשורים לראייה שונה של העולם מול האירועים החולפים מול בני הנוער. כל כך הרבה שינויים, שלפעמים מחלישים מערכות. מכיוון שעמוד השדרה המותני, הוא האיזור שמחזיק את כובד הגוף המשתנה, כאבי גב, הינם שכיחים אצל בני נוער. עם כל הההבנה שהסיבות לכאבי הגב מוצדקות, יש מקום למעשים בכיוון הפתרון או המניעה של החמרת המצב. אימוני פילאטיס המתמקדים ביציבה וחיזוק השרירים התומכים בעמוד השדרה המותני, יכולים להוות פיתרון הולם לבעית כאבי הגב של בני הנוער. היתרון העצום הוא הסביבה המעניינת של סטודיו לפילאטיס. המכשירים המגוונים, האפשרויות המעניינות, יוצרים חוויה יצירתית אצל בני הנוער המתחילים להתאמן בסטודיו לפילאטיס מכשירים. לרוב, הם מגיעים לקבוצות בני גילם וכך מתגברים על המחסום החברתי. לעיתים, מגיעים לשיעורים פרטניים על מנת לקבל התייחסות ייחודית למצבם. יש גם מצבים שהם מצטרפים לקבוצות הטרוגניות, כאשר כל אחד מבני הקבוצה מקבל תוכנית פילאטיס יחודית לו.

האפשרויות להתאמן באופנים שונים בפילאטיס, נותן מענה לצרכים שונים של בני נוער שונים. כאבי הגב שלהם נחלשים ואף נעלמים. עם החלשות הכאב, משתנה מצב הרוח. המודעות העצמית עולה ועמה הדימוי העצמי. לבני נוער עם הפרעות אכילה, אימוני הפילאטיס לא רק משפרים את כאבי הגב, אלא גם יוצרים מצב טבעי להחלמה גם בתחום התזונה.

במקרים רבים, הגדילה המהירה המלווה בחולשת שרירים, גורמת למצבים של עקמת Scoliosis. מצב זה, בו מתפתחות עקומות לא טבעיות בעמוד השדרה, הינו גורם נוסף לכאבי גב בקרב בני נוער. הצלחה גדולה ומרשימה נצפית בקרב בני נוער המתאמנים בפילאטיס במונחים של שיפור ניכר בעקומות עמוד השדרה. חיזוק שרירי הליבה, הנעת האיברים תוך שימת דגש על יציבות וכוח מתאים, בונה כל מפרק ומפרק ומתייחסת לכל זווית ושריר הזקוקים לתשומת לב מיוחדת. שיטת פילאטיס עם כל מכשירי הפילאטיס ואביזרי הפילאטיס, יודעת להציע פתרונות המשיגים את מטרת הטיפול ואת מטרת המתאמן בדרך מהנה.

נערות שחוות שינוי באיזור החזה, מתביישות ומשנות יציבה. בעודן "מחביאות" את צורתן החדשה, הן יוצרות סיבה נוספת לכאבי גב. איזור השכמות, הינו איזור שכיח הצובר מתחים ומוקרן אל עבר הצוואר. הראש מוטה קדימה, המבט פונה מטה  ולא קדימה וכאבי גב עליון מתלווים לתופעה.

השינויים ההורמונליים אצל נערות וקבלת המחזור, מחמירים את הסימפטומים של כאבי הגב הקשורים לתהליך ההורמונלי. כאב כשלעצמו מחליש את השרירים הפנימיים באגן האחראים על יציבותו וכך מתפתחת עוד סיבה לכאבי גב תחתון. כל כאב גב שלא מתייחסים אליו נכון, יוצר שרשרת של אירועים המובילה להתפתחות סימפטומים נוספים. הנטייה העיקרית היא להעביר את הכאב עם כדורים. החשיבות של הכדורים מסתכמת בחיסול הכאב, אך לא בחיסול המקור לכאב. התייחסות למקור הכאב בפעילות גופנית מתאימה, תמנע את מעגל התלות בכדורים.

פילאטיס לנוער - teens pilates - 1פילאטיס לנוער - teens pilates - 2

פילאטיס תל אביב: http://www.daniellamallach.com/

 

 

 


עוד מאמרים שיעניינו אותך:

  • פילאטיס מודרני

  • איך נשאבתי לעולם הפילאטיס

  • פילאטיס חכם – לדעת להקשיב לגוף




  • שתף לחבר

    שתף בפייסבוק

    ניווט מהיר:
    תגובות הגולשים